17 okt. 2017

Livsglädje och skrivglädje i Radio Nybro och Life is Good-podden



- Du utstrålar sådan livsglädje Maria, kan jag få intervjua dig om det i min radioserie "Life is good"

Såklart känner man sig smickrad och intresserad av att göra ett sådant radioprogram. Men vad är egentligen livsglädje och hur syns den och hur märker man avsaknad av livsglädje. Det var frågor jag ställde mig inför mitt besök hos Pernilla och Ola Keyser i Nybro som sköter skutan och rattarna i radiostudion.

Det ena ger det andra och en annan glädje jag har i livet är kärleken till ordet så det blev en intervju till om Skrivande röster och nysläppta Skrivande röster 2 där jag berättar om hur jag går tillväga när jag skriver romaner och hur man kan gå tillväga för att börja skriva och inte ge upp på vägen. Pernilla ville även ha ett par tips till dem som är på gång att skriva.
Till de båda programmen fick jag välja sex låtar per program som sammankopplar med programmets innehåll. Efter moget övervägande blev det dessa svängiga låtar:

PROGRAM LIVSGLÄDJE
  1. Give me a call, pauline
  2. you can call me al, paul simon
  3. sweet dreams, eurytmics
  4. pull up to the bumper, grace jones
  5. ride on time, black box
  6. helt seriöst, kalifa
PROGRAM SKRIVGLÄDJE
  1. livet på landet, peps persson
  2. september, earth wind and fire
  3. relax, frankie goes to hollywood
  4. back to black, amy winehouse
  5. electric, leila k
  6. genesarets sjö, kjell höglund

Intervjuerna sänds torsdag 26 okt kl 19.00 och 2 nov kl 19.00 och finns för alltid på radiopodden Life is Good 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar