29 sep. 2017

Att pröva något nytt - Bielkes fredagsreflektion 29 sept

Jag har för första gången varit på Reikihealing. Jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta, jag hade fått behandlingen i present, men jag gick dit med nyfiket sinne.


Jag fick lägga mig på en brits med kläderna på, healern la händerna växelvis på min kropp och ovan min kropp. Hon uppehöll sig extra länge på de ställen hon tyckte behövde extra energi. I mitt fall var det mitt ena knä, inte så märkligt eftersom jag skadade mitt ena knä i vintras. Dock var det andra knäet som behövde extra försorg. Kanske för att det har fått jobba extra som kompensation för det skadade knäet. Hon gick igenom kroppsdel för kroppsdel och berättade att hon såg sig själv som ett medium för energi som strålade via henne ner i min kropp. I min värld påminde det om kristen helbrägdagörelse med handpåläggning.

Det hela pågick i 1,5 timme och till min förvåning upplevde jag inte behandlingen tråkig vid något tillfälle. Jag brukar annars tröttna efter en kort stund på att vara stilla. Häromdagen var jag på bio och såg filmen om Björn Borg och höll på att nicka till efter tjugo minuter.

I slutet av behandlingen bad healern mig att visualisera att jag gick på en vacker stig bärandes en ryggsäck. Det var inga problem, jag tänker ofta i bilder. Lite klurigare blev det när hon bad mig att göra mig av med lasten i ryggsäcken, slänga in den i en imaginär magisk eld och få tillbaka den tom. Ryggsäcken i min fantasi var fullstoppad av sedlar som jag inte hade någon större önskan att bli av med. Hursom, slängde jag in ryggsäcken och fick tillbaka den, dock fortfarande fylld av sedlar som bara var lite brända på toppen.

Efter behandlingen kände jag en härlig lyckokänsla i kroppen, som om jag bar på en massa spännande, ännu oupptäckta roligheter.

Man får tro på vad man vill, var och en blir salig på sin egen tro. Reikihealingen gav mig en härlig upplevelse och jag fick pröva på något nytt och det är nog den stora behållningen.

Jag hälsar er härlig helg

Maria Bielke von Sydow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar