17 maj 2013

Och vad hände sedan?


Våren 2012 intervjuades jag av Joanna Björkqvist och Kristina Svensson inför deras bok Förverkliga din bokdröm om att skaffa säljbolag och extern distributör till min roman Ingmar Bergman kände aldrig skuld och till uppföljaren LOREM IPSUM. Detta utvecklingssteg tog jag för att lösgöra tid för skrivandet då paketerandet, utskickandet och faktureringen av boken tog för mycket tid i anspråk. Detta skulle nu tas över av Stjärndistribution i Hofors. Säljbolaget, Stevali, skulle först och främst inrikta sig på att få ut debutromanen för centrala inköp hos bokhandlare och livsmedelskedjor. Hyfsat väl hade jag lyckats få ut dem till bokhandlare och andra försäljningsställen som exempelvis bensinmackar och kiosker. Försäljningen av debutromanen hade, enligt med mina mått mätt, gått mycket bra, jag sålde 500 exemplar på de fem första månaderna. Men de stora volymerna per beställning saknades. Säljbolaget skulle också marknadsföra de kommande böckerna i trilogin och sondera marknadens intresse
Och vad hände sedan?
läs hela artikeln på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar