20 maj 2013

Författarförbundet - here I come?

Så stolt är jag nu när jag skrivit två böcker och kan ansöka att bli medlem i Författarförbundet. Efter inspirerande samtal med författarkollegan Pebbles Ambrose Karlsson beslöt jag mig för att göra en ansökan. Pebbles har nyligen blivit medlem och trots att medlemskapet kostar ett par tusenlappar anser hon att hon redan fått valuta för pengarna: bra föredrag och utbildningar och nu har hon även beviljats Författarförbundets skrivstipendium med vistelse i Sala i augusti. Stort Grattis till Pebbles.
Nu är både "Ingmar Bergman kände aldrig skuld" och "LOREM IPSUM" utkomna
och jag ansöker om medlemskap i Författarförbundet

Nu får vi bara hoppas på att det inte går som för min romankaraktär Pär (LOREM IPSUM) när han ansökte om medlemskap i Författarförbundet, eller Denise Rudberg för den delen också :-).....

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna, för dig går det säkert bra!

    SvaraRadera
  2. tack eva för din hållda tummar :-) hoppas också på det bästa och blir jag refuserad kan jag alltid trösta mig med att det finns etablerade författare att sälla sig till i de refuserades salong :-)

    SvaraRadera