25 mars 2017

Såhär ser bokomslaget ut till Skrivande Röster 2!

Ett tjugotal bokomslags-varianter har AD Tina Back gjort inför lanseringen av Skrivande röster 2 - inspirationshandbok för skrivsugna. Ett fantastiskt arbete med att laborera med olika färgkombinationer och teckensnittsfärger. Det vinnande bidraget hos de som "röstat" på sociala medier, Skrivande röster-gänget och såklart mig själv blev omslaget ovan. LYCKA!

Jag har tittat på dem på skärmen, skrivit ut dem och vänt och vridit, ställt mig frågor som; passar det här omslaget i stort rollup-format och litet thumbnail-format (ex på nätbokhandeln, en av mina största försäljningskanaler), passar den ihop med Skrivande röster 1 (de syns ofta tillsammans), skiljer de två böckerna sig tillräckligt från varandra (samma layout men olika färger) och tagit hjälp av andra.

Otroligt tacksam är jag för alla personer som tagit sig tid på sociala medier; facebook, twitter, linkedin, min blogg och instagram som har kommenterat, kommit med smarta synpunkter, associationer och angivit preferenser i olika steg. Med er hjälp har jag blivit mer grundad och kunnat besluta vilket omslag jag vill ha. Utan er hade jag nog också kunnat fatta ett beslut, men med er har allt blivit så mycket roligare och ni har bidragit med så mycket kunskap jag inte hade tidigare. Tack igen för ert engagemang. Learning by doing!

Skrivande röster 1 släpptes i september 2015 och blev direkt en tillgång för skrivsugna personer runt om i landet. Boken blev utnämnd av Adlibris till en av 2015 års bästa faktaböcker, fick fina recensioner och blev inköpt av många utbildningsanordnare i Sverige.

9 september 2017 på Vetlanda bokmässa släpper jag uppföljaren Skrivande röster 2, med fler skrivövningar och exempeltexter från Skrivande röster-gänget som går på skrivkurs hos mig och fler reflektioner om hur man kan tänka kring sina texter. Även en del grammatiska och skrivtekniska grepp tar jag upp. Det blir en personlig bok om skrivandets lyckor och vedermödor där jag delar med mig av mina tankar och erfarenheter som författare. En fördjupande inspirationshandbok för skrivsugna med andra ord :-)

här är ett urval av de omslag vi valde emellan:


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar