25 okt. 2016

Nu är jag med nya pressbilder


Det är femte gången jag tar nya pressbilder, lika roligt varje gång. Tidigare fotografer har varit Camilla Gewing-Stålhane och Hannes Ojensa. De två senaste gångerna har Richard Lindor från Duo Fotografi varit den som hållit i kameran.
Jag brukar också ha en förmåga att pricka in de svåraste väderleksförhållandena. Minns när jag och Hannes Ojensa skulle ta vårbilder inför boksläppet av i april LOREM IPSUM som skulle utstråla knoppning och fräscha gröna toner. Då började det snöa kraftigt och alla utomhusbilder blev med snötäcke i håret. Denna gång skulle några av bilderna fungera som sommarbilder med mig i lätt klädsel och blommande bakgrund. Vädret var när vi tog bilderna cirka fyra grader med iskall vind.

Men kul är det ändå och med en sådan skicklig fotograf som Richard blev det ändå sommarkänsla trots att vi båda två skakade av kyla när jag stod i min tunna sidenblus och han hindrade fotoparaplyet från att blåsa iväg.




Pressbilder är något som jag verkligen kan rekommendera varje författare att ha ett antal av tagna i olika miljöer med och utan böcker. Det är också kul att se för varje gång man tar bilder att antalet böcker man producerat utökas och hur man förändras år för år. Bra högupplösta bilder kan dessutom plocka detaljer från och därmed använda samma bild i olika beskärningar utan att det känns upprepande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar