16 juli 2015

testläsaromdöme - Skrivande röster

Hur glad blir man inte när man får detta omdöme från en erfaren manusläsare som testläst Skrivande röster:



Hej Maria.
Ditt manus är verkligen jättebra. Balansen mellan handfasta råd och litterära texter fungerar utmärkt och tonen i boken är rättfram och lagom personlig. Råden känns också pålitliga och är tydligt framställda. Jag känner själv att jag direkt kan ta till mig de råd du ger och du får skrivprocessen att kännas inspirerande och rolig. Jag kommer att tillämpa flera av skrivtipsen eftersom jag kört fast lite och behöver ny inspiration. Därför blev jag glad när jag läste ditt manus, inspirationen började komma tillbaka och jag kände mig inte längre ensam med mina problem. Jag har tänkt över ditt manus mycket noga, men hittar ingenting speciellt att anmärka på. Dina elever verkar ha lärt sig mycket av kursen, deras bidrag är bra och detta inger förtroende för att dina tips verkligen fungerar. Jag vill gärna recensera boken när den kommer ut. Bra Maria!

Jag blev jublande glad, naturligtvis vet jag att flera saker i manuset kan förbättras och filas på men efter att man har slitit många sommarnätter med redaktionellt arbete, val av övningar och textformuleringar är det precis vad man behöver för att orka en bit till :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar