26 sep. 2012

Önska mig lycka till

Fotograf Frida Bielke von Sydow, Mamma vid planket.
Nu åker jag till bokmässan i Göteborg och kommer att vara där i fyra dagar. Det känns pirrigt, jag har fjärilar i magen. Jag lovade mig själv förra gången jag var där att aldrig åka dit igen... Jag har uppenbarligen brutit det löftet.

Igår stirrade jag upp mig ytterligare då jag skulle skriva ut fotot på mig som ska sättas upp i montern. Hur jag än försökte fick jag inte ut fotot i det tänkta A5-formatet. Trots alla valmöjligheter som finns i skrivarmenyn kom enbart 10*15 cm eller A4 ut ur skrivaren.Klurade och höll på, teknikstrul. Funkade heller inte att efteråt klippa ut bilden i rätt storlek eftersom både huvud och boktitel blev avhuggna. Istället för det dyra fotografiet jag tagit hos fotografen fick min ena flicka 7 år fota mig vid planket. En bild som jag sedan kunde klippa i rätt storlek. Med mina ögon sett är min dotters foto lika fint som det proffstagna. 

Jag finns i A-hallen monter 02:52, har föredrag fre kl 16.00 och finns övrig tid i montern och i vimlet,

Hoppas vi syns, Wish me luck...

2 kommentarer:

  1. Lycka till och jag tänker på dig. Det kommer att gå jättebra. /Lars

    SvaraRadera